پرسش مهر 17

یکی از مباحثی که در جلسه مطرح شد این بود که نمایندگان موظف شوند این لوایح را پیگیری کنند اما کار این کمیته به‌صورت مستمر خواهد بود و آسیب‌های این حوزه را رصد و سعی می‌کند با توجه به نیازی که در این زمینه وجود دارد، نظریه‌پردازی، تصمیم‌‌سازی و تصمیم‌گیری کند.


مدیرکل اجتماعی استانداری تهران گفت: ما به طرف تشکیل کمیته‌ای حرکت می‌کنیم که این کمیته بتواند برنامه‌های تشکل‌ها و افراد حقیقی و حقوقی استان تهران را اخذ کند و دیدگاه‌ها را به بحث کارشناسی بگذارد و خروجی آن را به‌عنوان یک بحث تکمیلی و پخته برای تصمیم‌سازی به نمایندگان ابلاغ کند. 

سیاوش شهریور؛ مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهرخانه، در رابطه با نشست «جلب حمایت نمایندگان مجلس در رفع خشونت خانگی» که امروز در استانداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به این‌که غالب نمایندگان استان تهران نمایندگانی هستند که دغدغه حقوق مردم و به‌ویژه حقوق زنان را دارند و خودشان را در طیف روشنفکر جامعه می‌دانند، استانداری تهران هم در حوزه اجتماعی تصمیم دارد هم‌فکری و پیمان مشترکی با این نمایندگان داشته باشد تا بتواند در زمینه خشونت علیه زنان که اسلام به شدت با آن مخالف است، قوانین بهتری تصویب کنند یا اگر قوانین نیاز به اصلاح دارد، این کار را انجام دهند. از سوی دیگر، با نمایندگان رایزنی انجام می‌دهیم تا بتوانند برای پیشگیری از امر خشونت علیه زنان اعتبار بگیرند.

او در ادامه گفت: این جلسه با حضور 5 تن از نمایندگان زن و مرد شهر تهران، NGOهایی مانند انجمن سلامت خانواده ایران و نمایندگان وکلا برگزار شد و این افراد مباحث خود را طرح کردند. ما به طرف تشکیل کمیته‌ای حرکت می‌کنیم که این کمیته بتواند برنامه‌های تشکل‌ها و افراد حقیقی و حقوقی استان تهران را اخذ کند و دیدگاه‌ها را به بحث کارشناسی بگذارد و خروجی آن را به‌عنوان یک بحث تکمیلی و پخته برای تصمیم‌سازی به نمایندگان ابلاغ کند. 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران در رابطه با نسبت طرح استانداری در زمینه رفع خشونت خانگی با سند امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی و لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت که مدت‌هاست در کمیسیون اجتماعی دولت مانده‌ است، اظهار داشت: یکی از مباحثی که در جلسه مطرح شد این بود که نمایندگان موظف شوند این لوایح را پیگیری کنند اما کار این کمیته به‌صورت مستمر خواهد بود و آسیب‌های این حوزه را رصد و سعی می‌کند با توجه به نیازی که در این زمینه وجود دارد، نظریه‌پردازی، تصمیم‌‌سازی و تصمیم‌گیری کند. 

به گزارش مهرخانه، گفتنی است، جلسه ترویج و جلب حمایت نمایندگان مجلس در جهت رفع خشونت خانگی با ارایه راه‌کارهای قانونی به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران، با همکاری انجمن سلامت خانواده ایران و با حضور فهیمه فرهمندپور مشاور امور زنان و خانواده وزارت کشور، ثریا شارقی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران، سیاوش شهریور مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از صاحبنظران و اساتید حوزه اجتماعی صبح امروز در استانداری تهران برگزار شد. 
منبع: پایگاه تحلیل خبری خانواده و زنان
م.نخعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی