پرسش مهر 17

28 میلیون کودک بی خانمان، نتیجه جنگ‌های خشونت آمیز در سراسر جهان

صندوق کودکان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد 28 میلیون کودک در پی جنگ و درگیری‌های خشونت‌آمیز آواره شدند.
پایگاه خبری ریشه

به نقل از ای بی سی نیوز، بر اساس گزارش منتشر شده یونیسف در روز سه شنبه، حدود 28 میلیون کودک در سراسر جهان به دلیل جنگ و درگیری های خشونت آمیز از خانه و کاشانه خود آواره شدند.

براساس این گزارش، کودکان یک سوم جمعیت جهان و نیمی از جمعیت پناهجویان و آوارگان جنگی را تشکیل می دهند. به گزارش یونیسف، تعداد کودکان پناهجو در یک دهه اخیر دو برابر شده است.

«تد چایبان»، مدیر برنامه های اضطراری صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، اظهار کرد: «باید توجه داشت این پناهجویان، کودک هستند و باید مانند کودکان با آنها برخورد شود. آنها نیازمند محافظت و همچنین دریافت خدماتی همچون آموزش و تحصیل هستند.»

بر اساس این گزارش، حدود 11 میلیون کودک پناهجو وجود دارند که 1 میلیون آنها هنوز وضع مشخصی ندارند. 17 میلیون کودک بی خانمان دیگر نیز هنوز در مرزهای کشورهای خود آواره هستند.

براساس گزارش یونیسف، 45 درصد کودکان پناهجو اهل دو کشور سوریه و افغانستان هستند. تعداد کودکان آواره ای که به تنهایی و بدون همراه مهاجرت می کنند، رو به افزایش است. در سال 2015، 100هزار کودک تنها در 78 کشور جهان درخواست پناهندگی دادند که این رقم در مقایسه با سال 2014، سه برابر شده است.

این کودکان به دلیل به همراه نداشتن مدارک و اسناد ابراز هویت، آسیب پذیر و در معرض خطر هستند. خطراتی از قبیل غرق شدن در دریا در هنگام مهاجرت، سوءتغذیه و گرسنگی، کم آبی، آدم ربایی، تجاوز و قتل جان این کودکان را تهدید می کند.

م.نخعی

نظرات  (۲)

خدا لعنت کنه آمریکا و اسرائیلو که مسبب تمام خشونتهای کره زمین هستند
چشم اسلحه فروشا و ابر قدرت ها روشن


اگه ممکن بود سایت منو هم لینک کنید:


http://daynasor.ir


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی