پرسش مهر 17

به گزارش اصفهان شرق، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، رییس جمهوری ایران پرسش مهر خود را برای دانش آموزان مطرح کرد.

رئیس جمهور پرسش مهر سال ۹۵-۹۶ را به مساله خشونت اختصاص داد و از دانش آموزان سوال کرد: خشونت از کجا نشات گرفته است؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ چگونه میتوانیم کشور و جامعه ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم ؟ چگونه می‌توانیم جوامع، منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟
در طرح پرسش مهر، رئیس جمهور وقت کشور چند سوال را به عنوان پرسش مهر را مطرح می کند و دانش آموزان و فرهنگیان در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری به آن پاسخ می دهند.

*پاسخی که دانش آموزان دوست داشتند به دست رئیس جمهور برسد

به این بهانه بر آن شدیم تا پاسخ سوال را از زبان دانش آموزان روستای بُرکان از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان جویا شویم.

مدرسه شهید حسن شمس از مدارسی است که دختر و پسر در سنگر دانش درس می خوانند و شاید کاهش جمعیت و عدم توجه به این امر مهم، مسبب این اختلاط دانش آموزان در این مدرسه و شاید صدها مدرسه به این نحو باشد.

وقتی به جمع دانش آموزان رفتیم و پرسش مهر ۹۵ را مطرح کردیم، اشتیاق همه دانش آموزان برای پاسخ به این سوال مشهود بود و ما را بر آن داشت تا به صورت کلاسی به این موضوع بپردازیم.

معلم پرورشی کلاس، در نوشتن پرسش مهر بر تخته سیاه همراه ما شد و دانش آموزان یک به یک با توجه به پاسخی که سه روز بود در ذهنشان مرور می شد، گچ به دست گرفته و نوشتند آنچه را که دوست داشتند به دست رئیس جمهور برسد.

img_6937

*بی آبی و نبود کشاورزی آرامش خانواده را می گیرد

یکی از دانش آموزان از بی پولی کشاورزان شرق اصفهان سخن گفت و مشتاق بود تا آنچه قرار است در نامه به دست مسئولان برساند را با یک جمله خلاصه کند، او به ما گفت: به نظر من اگر کشاورزان بتوانند محصول بکارند و برداشت داشته باشند، در خانه آرامش دارند و این آرامش به بچه های خانه هم می رسد ولی گاهی کشاورزان دیگر نمی توانند کشت و کار کنند و حتی پول گندم برخی کشاورزان هنوز به دستشان نرسیده است و این ارامش را از خانه می گیرد.

img_6948

*بی حجابی باعث گرفتن آرامش از خانواده های دیگر می شود

دختری که از حجاب زنان روستا صحبت می کرد و از چادری بودن مادرش با افتخار حرف میزد، از بی حجابی ها گله داشت و گفت: به نظر من اگر زنی در خارج از خانه بی حجاب باشد باعث می شود که آرامش از خانواده دیگران برود و خوشحالیم که در روستاها بی حجابی خیلی کم است و مادران ما همه چادری هستند.

img_6961

*ورود دشمن به کشور، خشونت می آورد

یکی از بچه های کلاس که اشتیاق پاسخ دادن به سوال رئیس جمهور را داشت، به ما گفت: به نظر من نباید دشمن را به کشور راه دهیم زیرا آمریکا هر کجا رفت جنگ به پا کرد و امروز کشور ما خیلی خوب و آرام است که دشمن را دوست ندارد.

img_6968

*بی توجهی به گسترش فضای مجازی در دست بچه ها خشونت می آورد

یکی از بچه های کلاس از فضای مجازی و گسترش شبکه های تلگرامی صحبت کرد و با نوشتن چند جمله بر روی کاغذی که نشان داد، افزود: به نظر من دشمن امروز فضای مجازی و ماهواره است و اگر زیاد در این فضا باشیم، باعث بی توجهی به خانواده می شود و مسئولان باید به این امر توجه کنند و برخی شبکه های ماهواره را ببندند تا خشونت در جامعه ترویج پیدا نکند.

img_6939
*تعطیلی کارخانه ها، بی کاری و اعتیاد می آورد

چند نفر از دانش آموزان از بیکار بودن پدرانی گفتند که با نداری زندگی می کنند و نداشتن درآمد را مسبب سلب آرامش و آسایش عنوان کردند. آنها با زبان کودکانه صحبت می کردند و خیلی واضح از خواسته هایشان به رئیس جمهور این گونه گفتند.

مسئولان جلوی رواج اعتیاد را بگیرند تا جوانان معتاد نشوند

مسئولان کاری کنند که کارخانه ها تعطیل نشده و پدرهای خانه بیکار شوند


 منبع: اصفهان شرق

م.نخعی

نظرات  (۲)

۰۵ آذر ۹۵ ، ۱۱:۵۹ زهرا اسلامیان
سلام خیلی جالب بود
سلام ممنون از این پاسخ که در وبلاگتون گذاشتید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی