پرسش مهر 17

۴۷ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

این مکانیزم‌ها ممکن است به صورت پرخاشگری، گریه کردن ، دلیل تراشی، فرافکنی و نسبت دادن مشکلات به دیگری  و گاهی ممکن است به صورت یک راه حل واقع بینانه برای حل مشکل و مسئله بروز کند/ افراد ابتدا این مکانیزم ها را از خانواده ها یاد می گیرند/ متاسفانه هنوز هم در برخی مدارس شاهد رفتار های خشن هستیم زیرا معلم های ما آموزش کافی را در مورد مدیریت خشم ندیده‌اند/ دایره خشونت در جامعه کنونی گسترش پیدا کرده و افراد تحصیل کرده هم دچار آن هستند/ متاسفانه آموزش و پرورش ما در حالی که فقط اسم این سیستم را یدک می کشد درمورد «پرورش» گام چندانی بر نداشته بنابراین یک فرد تحصیل کرده ممکن است جنبه های روانشناختی اش در حد یک بچه ابتدایی هم نباشد/ الآن مشغله های زیاد مردم و مشکلات اقتصادی که معلم ها دارند وقت زیادی برای مطالعه آنها باقی نگذاشته به همین دلیل سیستم آموزشی نمی تواند خود را به روش های نوین مجهز کند/ در ایران افسردگی و اضطراب شایع ترین بیماری است که در بین مردم رواج دارد ....

 

ریشه های خشونت در جامعه و نقش آموزش و پرورش

 

م.نخعی

این آگهی تبلیغاتی هشت صفحه ای، محل زندگی یک خانواده ثروتمند یعنی یک خانه با طراحی زیبا و لوکس را به تصویر می کشد. عکاس این مجله با عکاسی خاص خود در این عکس ها نشانه هایی کلیدی از خطر پنهان در این خانواده ها را به تصویر می کشد: یک صندلی واژگون، گلدان ها و یک میز شکسته و پلکان با نرده آغشته به خون. صفحه آخر مجله حاوی این پیام است: خشونت می تواند در هر خانه ای اتفاق بیفتد!




مدت زمان: 41 ثانیه 

م.نخعی

راهکارهای درمان عصبانیت و پرخاشگری,درمان عصبانیت و پرخاشگری,درمان گیاهی عصبانیت و پرخاشگری,[categoriy]

راهکارهای درمان عصبانیت و پرخاشگری,درمان عصبانیت و پرخاشگری,درمان گیاهی عصبانیت و پرخاشگری,درمان عصبانیت زود هنگام,درمان عصبانیت و پرخاشگری,درمان عصبانیت ناگهانی,درمان عصبانیت,درمان عصبانیت,درمان عصبانیت با گیاهان دارویی,درمان عصبانیت کودکان,درمان عصبانیت شدید,درمان عصبانیت شدید,درمان عصبانیت با دارو,روانشناسی خشونت


پاسخ :

عصبانیت می تواند عوامل گوناگونی داشته باشد از جمله:

1. کم حوصلگی و کم ظرفیتی.    2. ضعف و ناتوانی مزاج.    3. عدم اعتماد به نفس و خود کم بینی.   4. حساسیت های افراطی.    5. منفی بافی و سوء ظن به دیگران.   6. همانند سازی و تقلید از والدین، همسالان و همکلاسان و ... اما دلیل آن هر چه که باشد، با راه کارهائی که ارائه می شود، تا حدود زیادی می توان از آن پیشگیری نمود.

م.نخعی

تأثیر خشونت در خانواده بر رفتار کودک ... -- {{ ایده ای متفاوت }} --


م.نخعی
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: براساس گزارش‌های واصله به خطوط 123 استان رایج‌ترین نوع خشونت‌های خانگی همسرآزاری وکودک‌آزاری است.
آفتاب‌‌نیوز :علیرضا موهبتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: برخی از عوامل زمینه‌ساز و ریشه‌ای در خشونت‌های خانگی را می‌توان در کم تحملی و عدم‌مدارا به هنگام مواجه شدن با نقطه نظرات مخالف، اختلالات روانی – شخصیتی به ویژه اختلال شخصیت ضداجتماعی و پارانوئید و مشغله‌کاری و محدود بودن زمان حضور در خانواده و عدم فرصت گفتمان با اعضای خانواده جهت رفع مشکلات موجود دانست.

م.نخعی

تست روانشناسی خشم و عصبانیت که یک خودآزمون روانشناسی است به ما می گوید آیا در زمره افراد عصبانی و پرخاشگر محسوب می شویم ؟ یا از جمله کسانی هستیم که مهارت مدیریت خشم را یاد گرفته اند و آنرا به کار می برند.

تست خشم و عصبانیت خودتان را اندازه بگیرید ؟ - تست های روانشناسی-www.mehcom.com
خشم چیست ؟

خشم یک عکس العمل قدرتمند است که می تواند بر ارتباطات اجتماعی و خانوادگی شما تاثیر بگذارد . پس چه بهتر که برای جلوگیری از ابراز آن با روش های نادرست و صدمه زننده ، راه های کنترل خشم و عصبانیت را بیاموزیم . ولی قبل از آن باید ابتدا خود را بسنجیم و با نقایص احتمالی خود بیشتر آشنا شویم . آزمون 25 سوالی زیر برای این منظور طراحی شده است .
قبل از انجام آزمون و تست روانشناسی زیر توجه کنیم :
  • آزمون را فقط در 15 دقیقه و با دقت و صحت کامل پاسخ دهید.
  • جواب سوالات را با توجه به رفتارتان در یک سال گذشته پاسخ دهید.

م.نخعی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ریشه

رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای که روز یکشنبه 8 آذر 94 خطاب به عموم جوانان غربی نوشتند، دو عنصر "پرخاشگری" و "بی‌بندوباری اخلاقی" که متأسّفانه به مؤلّفه‌های اصلی فرهنگ غربی تبدیل شده و فاقد مقبولیّت حتّی در خاستگاهش است، را یکی از عوامل اصلی ظهور تروریسم دانستند.

در این گزارش قصد داریم مصادیقی از خشونت در فرهنگ غرب اشاره کنیم که گاه به اندازه‌ای بدیهی و رایج می‌شود که دیگر به چشم نمی‌آید.

 

 

م.نخعی
Image result for ‫سخنان مقام رهبری درباره خشونت‬‎
نقش مقام معظم رهبری در مبارزه با انتسابات خشونت و خرافه گرایی به مسلمانان به ویژه شیعیان چیست؟

م.نخعی

پاپ: نسبت دادن خشونت به اسلام خطاست

رهبر کاتولیک‌های جهان، نسبت دادن خشونت به اسلام را خطا دانست و گفت که تروریسم زاییده پول‌پرستی و نابرابری‌های اجتماعی است.

م.نخعی

28 میلیون کودک بی خانمان، نتیجه جنگ‌های خشونت آمیز در سراسر جهان

صندوق کودکان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد 28 میلیون کودک در پی جنگ و درگیری‌های خشونت‌آمیز آواره شدند.
م.نخعی