پرسش مهر 17

خشم یک احساس طبیعی و ضروری برای همه دختران است؛ به گونه ای که خالی کردن خشم حتی مفید تشخیص داده شده است. خالی کردن خشم نوعی تصفیه است و هر فردی باید خشم را از بدن خود خارج کند، اما نشان دادن خشم از راه فریاد برآوردن، پرتاب کردن اشیا و یا له کردن آنها زیان هایی برای دختران و خانواده هایشان در پی خواهد داشت. در عین حال راههای درست و صحیحی وجود دارد که به دختران کمک می کند خشم شان را تحت کنترل داشته باشند؛ برخی از راههای سالم به این ترتیب است:

1ـ اگر در حین عصبانیت لحظه ای مکث کرده و نفس عمیقی بکشیم در مقابله با خشم کمک زیادی به ما خواهد کرد. زمانی که خشمگینیم بدن ما مقداری آدرنالین آزاد می کند که باعث افزایش تپش قلب و فشارخون می شود. همین امر ما را برای دعوا کردن آماده می کند. نفس عمیق کمک خواهد کرد تا ضربان قلب به حالت عادی برگشته و از حالت دعوا و نزاع خارج شویم.

2ـ اگر فکر می کنید خشم تان در حال افزایش است وضعیت تان را تغییر داده و به خود فرصتی برای برگشت به حالت عادی بدهید. مثلاً به دوست تان بگویید احتیاج به چند دقیقه وقت دارید و به سرعت برمی گردید. پس از آن چند نفس عمیق بکشید، آب به صورت تان بپاشید. مطمئن باشید به زودی به حالت طبیعی خود برمی گردید.

3ـ وقتی احساس خشم می کنیم دفتر خاطرات می تواند کمک خوبی برای تخلیه نارضایتی ها و سرخوردگی هایمان باشد. اجاز دهید خشم تان از سر قلم تان بیرون بریزد. روی کاغذ بیاورید از چه کسی و چرا خشمگینید. نوشتن و آوردن افکار روی کاغذ می تواند نوعی تخلیه درونی باشد.

4ـ عواملی را که باعث خشم مان می شود بشناسیم تا بتوانیم در مواقع لزوم عکس العمل مناسبی از خود نشان دهیم. مثلاً اگر می دانید زمانی که خسته هستید مستعد خشمگین شدن می باشید از سر و کله زدن با خواهر یا برادر بازیگوش تان بپرهیزید. شناختن خصلت ها و ویژگی های فردی و شخصی و نیز شناختن افراد پیرامون به دختران جوان کمک شایانی خواهد کرد تا عوامل خشم شان را شناسایی و به هنگام بروز آن، عکس العمل شایسته ای از خود نشان و بروز دهند.

م.نخعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی